Späť

Testul anvelopelor de vară Moottori 2025 205/55R16
Testarea anvelopelor de vară 205/55 R16 de la revista finlandeză de autovehicule Moottori.
Výsledky testu pneumatik
Poradie
Pneumatika
1. miesto
Nokian Hakka Blue 3
2. miesto
3. miesto
4. miesto
5. miesto
6. miesto
7. miesto
8. miesto
Momo Outrum M20 Pro
Sucho brzdenie [m]
Mokro manévrovanie [s]
Mokro brzdenie [m]
Aquaplaning rovno [Km/h]
Hlasitosť [dB]

Test de la o revistă finlandeză de automobilism.
Pe lângă reviste germane de autovehicule renumite, uneori există un test de anvelope interesant din reviste mai puțin cunoscute. Mai puțin cunoscut în țara noastră, desigur, deoarece probabil că nu mulți șoferi caută teste în finlandeză.
De data aceasta, revista finlandeză Moottori a testat anvelope de vară de gamă medie. Ei au selectat opt mărci de la producători cunoscuți pentru test. Aceștia au comparat performanța anvelopelor de vară în principal cu rezultatele anvelopelor Nokian și Hankook, care reprezintă categoria „premium” la acest test, deși nu aparțin încă oficial acolo.
Anvelope testate:
Nokian Hakka Blue 3
Hankook Ventus Prime 4
Avantajul BFGoodrich
Yokohama BluEarth GT AE51
Fulda EcoControl HP2
Gislaved Ultra Speed 2
Barum Bravuris 5HM
Momo Outrun M20 Pro
Aceste anvelope de vară fie reprezintă producătorul însuși, fie aparțin grupului altui brand cunoscut de anvelope.
Nokian, Hankook, Yokohama sunt pe primul loc din punct de vedere al calității în portofoliul producătorului. BFGoodrich aparține grupului Michelin, Fulda sub GoodYear, Gislaved și Barum sub aripile grupului Continental.
Anvelopele MOMO sunt un pic un outsider, deoarece este o marcă care este independentă, dar are anvelopele fabricate într-o fabrică a altui producător - în special Sailun. De aceea, țara de producție este, de asemenea, listată ca Vietnam. Cu toate acestea, este a treia cea mai scumpă anvelopă dintre toate anvelopele testate.
Testare – discipline:
Accentul principal a fost pe drumurile umede. Au fost testate distanța de frânare, timpul pe tur și acvaplanarea directă. S-a efectuat un test de frânare pe drumuri uscate și a fost evaluat zgomotul exterior al drumului pentru a evalua confortul.
Câștigătorul testului a fost Nokian Hakka Blue 3 (care este mai mult sau mai puțin regula la testele finlandeze), urmat de BFGoodrich Advantage pe locul doi și în spatele lor pe locul trei a fost Hankook Ventus Prime 4.
Rezultatele generale ale testelor și clasamentul final al anvelopelor de vară:

Evaluarea anvelopelor de vară pe baza testelor:
Câștigătorul testului anvelopelor de vară 205/55 R16 este Nokian Hakka Blue 3, care a devenit câștigătorul general al testului cu un scor de 9,2. Are cele mai scurte distanțe de frânare atât în condiții uscate, cât și umede și este cea mai silentioasă. Chiar și pe o pistă umedă, anvelopa a dat rezultate bune și a rămas în mijlocul terenului în acvaplanare directă. În ansamblu, este o anvelopă de vară cu caracteristici de condus echilibrate și oferă un confort plăcut de condus datorită nivelului scăzut de zgomot.
BFGoodrich a ajuns pe locul doi cu un scor de 9,0. Deși a învins-o pe Hankook, a fost în fața lui doar de două ori la toate disciplinele – pe circuit și în acvaplanare directă. Cu toate acestea, chiar și asta a fost suficient pentru a-l depăși cu 0,1 puncte. Anvelopa este bună la manevrabilitate pe o pistă umedă și la acvaplanare nu numai că l-a învins pe Fulda. Ea a păstrat încă locul trei la frânare. A face parte din Michelin se plătește, pentru că astfel BFGoodrich beneficiază și de inovațiile tehnice ale Michelin.
Hankook a avut ghinion să nu termine pe primul loc la nicio disciplină, ceea ce îi ia din puncte. Un scor de 8,9 îl plasează pe locul trei. Este pe primele locuri la toate testele, chiar și la zgomot, este al treilea cel mai liniștit, ceea ce a fost întotdeauna slăbiciunea lui Hankook. Totuși, locul în care trebuie să funcționeze este în gestionarea acvaplanării. A terminat pe ultimul loc, ceea ce nu este o publicitate bună. În general, totuși, Hankook oferă performanțe foarte bune și echilibrate pe care fiecare șoferi le va aprecia.
Pe locul patru se află Fulda Eco Control 2 cu 8,7 puncte. A stat cel mai mult în mijlocul terenului, dar în cazul acvaplanării a atins cea mai mare viteză în apă plată, ceea ce i-a adus locul I la această disciplină testată. Nu m-a surprins negativ, dar nici pozitiv nu m-a surprins. Prețul echilibrează performanța și faptul că aparține GoodYear adaugă și plusuri la ratingul său.
Yokohama, pe locul cinci cu un scor de 8,6, a alternat cu Fulda în probe. Respirau unul pe spate până când Yokohama a intrat în acvaplanare. Nu a ajuns din urmă pe Fulda, așa că a terminat în spatele ei. Yokohama este un brand popular în țara noastră, poate puțin subestimat. Are concurență mare în Hankook, dar cu mai mult suport de marketing, Hankook ar putea ajunge încet din urmă. Yokohama are o rezistență bună la rulare, ceea ce poate economisi șoferilor combustibil scump.
Anvelopele de vara Gislaved nu sunt foarte cunoscute la noi in tara. Au terminat pe locul șase în test cu 8,4 puncte. Aceste anvelope scandinave, care aparțin deja Continental, sunt exportate doar în unele țări, de unde sunt răscumpărate și în Slovacia. A surprins plăcut prin liniștea sa, terminând pe locul al doilea în spatele Nokian. La alte discipline, a fost mai mult în a doua jumătate a terenului. Cu toate acestea, performanța sa este echilibrată și se situează printre anvelopele din clasa medie economică.
Am fost încântați să vedem anvelopa Barum în test. Chiar dacă a terminat pe locul șapte cu un scor de 8,3, ea a obținut un rezultat frumos într-un singur test. Vorbim despre stăpânirea acvaplaningului, unde ea a terminat pe locul doi. Chiar și în condițiile zgomotoase a reușit să rămână în mijlocul terenului, dar la celelalte probe nu a fost mai bine. Performanța sa este mai mult către un buget mai bun, dar prețul este mai favorabil comparativ cu concurența.
Cea mai recentă anvelopă de vară de la MOMO, cu un scor de 8,1, este mai mult pentru șoferii care doresc o anvelopă interesantă, subutilizată, cu un istoric sportiv. Nu a fost foarte convingătoare la test, performanța ei nu a fost la egalitate cu celelalte. Deși le-a depășit pe Yokohama și Hankook în acvaplaning, alte rezultate negative l-au împins până la capătul celor opt testate. De asemenea, prețul ridicat nu o face o anvelopă atractivă.
Rezultatele testelor individuale:


În concluzie:
Dacă te uiți la rezultatele testelor mai detaliat, vei vedea că diferențele dintre anvelopele individuale nu sunt mari. Toate anvelopele erau din aceeași clasă – mediu. Și asta s-a reflectat în diferențe. Hankook și Nokian sunt probabil cele mai cunoscute mărci de pe listă, dar Fulda, BFGoodrich, Baruma și Gislaved au în spate producători premium și, prin urmare, beneficiază de inovațiile lor, care, deși vin abia după câțiva ani, cu siguranță vor contribui la creșterea siguranței la volan.
Dacă nu puteți decide ce anvelope sunt mai potrivite pentru dvs., vom fi bucuroși să discutăm cu dvs. despre alegerea anvelopelor noi și să încercăm să vă sugerăm cea mai bună alternativă.
În e-shop-ul nostru veți găsi o gamă variată de anvelope de vară, anvelope de iarnă și anvelope all-season, de la anvelope clasice până la anvelope de teren adevărate, cu care vă puteți permite mult mai mult pe teren neconvențional decât cu anvelopele obișnuite.
Vom fi bucuroși să vă sfătuim cu privire la alegerea anvelopelor în magazinul nostru de cărămidă și mortar și vă puteți schimba anvelopele în serviciul nostru de anvelope.
Vizitați-ne în Košice pe strada Popradská (benzinărie ORLEN) sau sunați la următoarele numere: +421 (0) 55 78 99 273, +421 (0) 905 606 842
Top pneumatiky v teste
În stoc la noi
Test câșt.

TEST Excelent


Comparativ
Comparaţie
Nou
Acest model are deja un succesor - Arată succesorul
Disponibilitate conform stocului in detalii produs. Pretul include TVA.
consilier


Buna ziua! Sunt consilierul tău. Mă vei găsi mereu aici la îndemână.
Deschide consilierBine, aproape.