Testarea a fost efectuată pe un Hyundai Kona EV.
Anvelopele au fost supuse testelor de manevrabilitate pe umed și uscat, testelor de frânare și testelor de rezistență la acvaplanare. În plus, publicația a măsurat rezistența la rulare și a efectuat un test de autonomie pentru a determina impactul real asupra autonomiei vehiculului. Rezultatele au arătat că, în cazuri extreme, alegerea anvelopelor poate afecta autonomia unui vehicul cu până la 70 de kilometri (43 mile).
Una dintre cele mai interesante descoperiri a fost că anvelopa Hankook iON evo, special concepută pentru vehicule electrice, a câștigat victoria generală, dar anvelopele standard de la Continental și Goodyear au intrat aproape în urmă. Acest lucru sugerează că diferența dintre anvelopele specializate pentru vehicule electrice și anvelopele standard de înaltă calitate este minimă atunci când vine vorba de echilibrarea nevoilor de siguranță și eficiență.
Testare pe drumuri uscate.
Hankook iON evo a realizat cea mai scurtă distanță de frânare pe drumuri uscate cu 33,6 metri, cu Continental aproape în spate la 34,5 metri. Goodride Solmax 1 avea nevoie de o distanță semnificativ mai mare, de până la 37,8 metri, arătând diferența de siguranță dintre opțiunile premium și cele mai ieftine.
La testul de manevrabilitate pe uscat, Hankook a fost cel mai bun cu o viteză medie de 92,8 km/h, urmat de Continental cu 91,9 km/h și Goodyear cu 91,1 km/h. Goodride a terminat din nou pe ultimul loc cu 88,2 km/h, confirmând abilitățile sale limitate la viraje.
Testare pe drumuri umede.
Pe drumuri ude, Continental a ajuns pe primul loc cu o distanță de frânare de 39,4 metri, chiar înaintea Hankook cu 39,6 metri. Diferența față de ultimul Goodride a crescut la 48,7 metri, o creștere de 23% care poate fi critică în situații de urgență.
În testul de manevrabilitate pe carosabil umed, Hankook a fost cel mai bun cu 74,4 km/h, chiar în fața lui Continental cu 74,1 km/h. Goodyear și-a menținut poziția a treia, în timp ce Falken e.Ziex a coborât pe penultimul loc, în ciuda designului său specific pentru vehiculele electrice.
Manevrabilitate pe carosabil umed și confort:
- Tur umed : Hankook a fost cel mai rapid (12.45 s), urmat de Continental și Yokohama. Cel mai lent a fost Goodride (13,03 s).
- Rezistența la acvaplanare (directă): Firestone a avut cele mai bune rezultate (80,1 km/h), Hankook a fost al doilea (74,8 km/h). Yokohama a pierdut prima aderență (63,7 km/h).
- Rezistența la acvaplanare (viraj): Firestone a dominat din nou (3,02 m/s²), urmat îndeaproape de Hankook. Yokohama a continuat să aibă probleme cu scurgerea apei.
- Zgomot: Cel mai silențios a fost Yokohama (68,7 dB). Cele mai zgomotoase au fost Continental și Firestone (peste 72 dB).
- Confort subiectiv: Goodyear a primit cel mai bun rating (8 puncte). Cele mai multe mărci premium (Hankook, Continental, Michelin, Falken) au primit 7 puncte. Goodride a avut un rating semnificativ mai scăzut (5 puncte).