Späť

2025 Vi Bilägare Test de anvelope de vară EV 235/55R19
Testul anvelopelor de vară al revistei Vi Bilägare include șase anvelope de dimensiunea 235/55 R19, concentrându-se pe performanța SUV-urilor electrice.
Výsledky testu pneumatik
Poradie
Pneumatika
1. miesto
2. miesto
Nokian Hakka Black 3
3. miesto
4. miesto
5. miesto
6. miesto
Hifly HP801
Sucho brzdenie [m]
Mokro manévrovanie [s]
Mokro brzdenie [m]
Aquaplaning rovno [Km/h]

Test de anvelope de vară pentru SUV-uri electrice
Testarea anvelopelor de vară este în plină desfășurare, iar revistele de automobilism chiar mai puțin cunoscute merită din ce în ce mai mult atenție, cum ar fi finlandezul Vi Bilägare, care a efectuat un test de anvelope de vară axat pe SUV-urile electrice. Mașinile electrice tratează anvelopele în mod diferit față de mașinile cu motor cu ardere standard. Acest lucru se datorează în principal greutății mai mari a vehiculului și distribuției diferite a greutății. Un alt factor este accelerarea și frânarea mai rapide.
Anvelopele de vară testate sunt produse standard aftermarket, dar sunt certificate pentru mașini electrice. Pentru comparație, revista a decis să includă anvelopele OE în teste - cu specificații exacte conform producătorului vehiculului. Acestea au fost anvelope originale pentru Volvo și VW. Idee interesantă, dar rezultatele pot fi puțin înșelătoare, deoarece vehiculul de testare a fost un Kia EV6 (vehicul electric) și unele teste au fost chiar făcute cu un Tesla Model Y. Deoarece anvelopele OE erau pentru VW și Volvo, este posibil să se fi comportat diferit la alte mașini. Pe de altă parte, acestea sunt anvelope pentru SUV și chiar au fost testate două specificații diferite, așa că rezultatele nu ar trebui să fie foarte diferite. La compararea rezultatelor, a fost luată în considerare evaluarea unei singure anvelope OE.
Testele au avut loc în Spania, lângă Madrid, și deși a fost relativ frig pentru această regiune (aproximativ 10°C), să nu uităm că a fost un test finlandez și această temperatură este comună în această țară primăvara și toamna.
Cauciucuri testate:
Pe lângă compararea anvelopelor standard și anunțarea câștigătorului, a existat și o competiție între anvelopele OE și standard. După cum am menționat mai devreme, anvelopele pentru vehicule electrice trebuie să reziste la sarcini mai mari în toate categoriile de conducere, așa că toată lumea a fost interesată de modul în care anvelopele care sunt fabricate standard pentru o gamă largă de vehicule ar funcționa în comparație cu anvelopele fabricate pe baza cerințelor specifice ale producătorilor de vehicule.
Testerii nu menționează în mod intenționat numele producătorilor anvelopelor EO testate. După cum veți vedea din rezultate, acești producători s-ar putea confrunta cu critici, dar nu ar trebui să cadă pe capul lor, ci pe capul producătorilor de vehicule care determină specificațiile pentru producția de anvelope.

Uscat – Teste de frânare și manevrabilitate
Testul va cuprinde mai multe discipline care sunt evaluate subiectiv de către șofer. În acest caz, punctele sunt acordate de la 1 la 5, mai multe fiind mai bune.
Atât Pirelli Scorpion, cât și Nokian Hakka Black 3 au avut cele mai bune rezultate la frânarea uscată. Ambele anvelope au distante de franare identice. De această dată, anvelopa OE VW a ajuns în tabel, care avea o distanță de frânare cu 2,4 metri mai mare decât cele mai bune anvelope de vară. Anvelopa EO de la Volvo s-a descurcat puțin mai bine, dar încă rămâne în urma anvelopelor premium.
La Handling, cele mai bune au fost Continental PremiumContact 7 și SUV-ul Michelin Pilot Sport 4, cu un total de 5 puncte. Dintre anvelopele OE, OE VW a fost inclusă în top, primind doar 2 puncte. Anvelopa Volvo EO a funcționat puțin mai bine și a primit 3 puncte (nu în grafic).

Umed – Teste de frânare, manevrare și cale (circuit).
Câștigătorul la frânarea umed este Nokian Hakka Black 3 cu o distanță de frânare de 41,6 metri. Cu toate acestea, atât Michelin, cât și Pirelli respiră pe gât cu o diferență minimă. Anvelopele OE încă nu merg bine și se luptă pentru penultimul loc cu anvelopa Hilfi ieftină. Distanța de frânare a modelului EO VW este cu 5,5 metri mai mare decât a modelului Nokian. EO Volvo este mai bun, iar diferența este de 3,2 metri.
În ceea ce privește manevrabilitatea, Michelin Pilot Sport 4 a învins pe toată lumea și a fost cel mai rapid de pe pistă. Este urmat de Nokian, Continental și GoodYear. OE Volvo a fost clasată drept cea mai proastă anvelopă premium, dar EO VW a fost absolut cea mai proastă, așa că în acest test, anvelopele originale sunt pe ultimul loc.
Când conduceți pe un circuit umed, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a fost cel mai bun. În acest caz, se măsoară aderența laterală, iar diferențele de timp sunt minime. Dar, în ciuda acestui fapt, anvelopele OE au obținut astfel de rezultate încât ambele aparțin penultima poziție. Nu au fost deloc convingătoare și au întrecut doar o anvelopă ieftină de buget.



Acvaplanarea
Cea mai mare viteză fără a pierde contactul cu drumul a fost atinsă de SUV-ul Michelin Pilot Sport 4. A fost concurată de anvelopa Hilfi ieftină, dar cu o pierdere destul de mare. Pe ultimul loc sunt anvelopele OE de referință. După cum puteți vedea, caracteristicile bune de condus nu sunt o prioritate pentru producătorii de vehicule.

Confort și zgomot:
Pe măsură ce trecem de la testele de siguranță la zona de confort, anvelopele OE încep să se îmbunătățească.
Evaluarea subiectivă a confortului de rulare a oferit modelului Pirelli Scorpion și ieftinului Hifly HP801 cele mai multe puncte – 5. Anvelopele OE au primit câte 4 puncte consistente fiecare și începe să devină clar pe ce caracteristici și-au concentrat atenția producătorii de vehicule.
Cele mai silențioase anvelope de vară au fost Nokian Hakka Black 3 cu tehnologie specială SilentDrive și au primit 5 puncte. OE Volkswagen a primit 4 puncte și OE Volvo a primit unul mai puțin – 3 puncte.

Concluzia testului:
Testul în sine ne-a arătat că producătorii de vehicule acordă în primul rând zgomot redus și rezistență scăzută la rulare, ceea ce oferă anvelopei un kilometraj mai bun. Din păcate, nu se pune foarte mult accent pe caracteristicile de conducere în siguranță, cum ar fi distanța de frânare și manevrabilitate. Acest lucru este logic, deoarece rezistența scăzută la rulare înseamnă și aderență scăzută. Producătorii încearcă să rezolve acest handicap cu noi compuși și tehnologii. După cum se pare la anvelopele OE, poate din cauza presiunii mari pentru prețul mic din producția originală, nu se furnizează atât de mult material de calitate. În orice caz, pe baza acestor teste, ar trebui să recomandăm anvelopele de vară standard cu certificare EV mai mult decât anvelopele de vară cu specificații specifice vehiculului. Dar aveți grijă, există vehicule EV sau mașini premium în care specificațiile OE sunt cu adevărat esențiale. Dacă puneți diferite anvelope acolo, este posibil să aveți probleme la trecerea la jantele originale.
Dacă nu puteți decide ce anvelope sunt mai potrivite pentru dvs., vom fi bucuroși să discutăm cu dvs. despre alegerea anvelopelor noi și să încercăm să vă sugerăm cea mai bună alternativă.
În e-shop-ul nostru veți găsi o gamă variată de anvelope de vară, anvelope de iarnă și anvelope all-season, de la anvelope clasice până la anvelope de teren adevărate, cu care vă puteți permite mult mai mult pe teren neconvențional decât cu anvelopele obișnuite.
Vom fi bucuroși să vă sfătuim cu privire la alegerea anvelopelor în magazinul nostru de cărămidă și mortar și vă puteți schimba anvelopele în serviciul nostru de anvelope.
Vizitați-ne în Košice pe strada Popradská (benzinărie ORLEN) sau sunați la următoarele numere de telefon:
+421 (0) 55 78 99 273, +421 (0) 905 606 842
Top pneumatiky v teste
În stoc la noi
Test câșt.

TEST Excelent


Comparativ
Comparaţie
Nou
Acest model are deja un succesor - Arată succesorul
Disponibilitate conform stocului in detalii produs. Pretul include TVA.
consilier


Buna ziua! Sunt consilierul tău. Mă vei găsi mereu aici la îndemână.
Deschide consilierBine, aproape.