
Tehnologie Seal
Tehnologia Seal: O anvelopă deflată nu mai trebuie să însemne sfârșitul călătoriei.
O anvelopă deflată este una dintre situațiile neplăcute care vă poate întrerupe în mod neașteptat călătoria. Din fericire, producătorii de anvelope lucrează constant la inovații care sporesc siguranța și confortul la volan. O astfel de tehnologie este Seal, care permite unei anvelope să se autovindecă după ce a fost perforată de un obiect comun, cum ar fi un cui sau un șurub. Acest lucru vă permite să continuați să conduceți fără a fi nevoie să schimbați imediat roata.
Fiecare producător de anvelope folosește propria sa denumire pentru această tehnologie, dar principiul de funcționare este similar: un strat interior dintr-un etanșant special înconjoară imediat obiectul pătruns și, odată ce este îndepărtat, sigilează orificiul, prevenind scurgerea aerului.
Prezentare generală a desemnărilor tehnologiei Seal de la diverși producători:
- Continental : Utilizează denumirea ContiSeal™ . Această tehnologie se bazează pe un strat de etanșare vâscos, lipicios în interiorul anvelopei, care poate etanșa perforații de până la 5 mm în diametru.
- Michelin : Își etichetează tehnologia Michelin Selfseal . Similar cu Continental, acesta este un strat de etanșare intern care asigură etanșarea imediată a perforației.
- Pirelli : Folosește eticheta Seal Inside . Această tehnologie implică un strat special de material de etanșare în interiorul anvelopei care învăluie obiectul care pătrunde și sigilează orificiul odată ce acesta este îndepărtat.
- Goodyear : folosește denumirea SealTech . Soluția lor constă și în prezența unui strat de etanșare intern care sigilează automat perforația.
- Hankook : Își numește tehnologia Sealguard™ . Această tehnologie are scopul de a preveni pierderea presiunii aerului atunci când o anvelopă este perforată.


Cum funcționează tehnologia Seal?
- Punctură: Când un obiect ascuțit pătrunde în banda de rulare a anvelopei, stratul de etanșare interior se înfășoară imediat în jurul acestuia.
- Etanșant: Sigilantul umple spațiul din jurul obiectului pătruns, împiedicând evacuarea aerului.
- După îndepărtarea obiectului: Dacă un obiect este îndepărtat din anvelopă, etanșantul vâscos va umple orificiul și îl va sigila definitiv.
Avantajele anvelopelor cu tehnologia Seal:
- Siguranță sporită : Vă permit să continuați să conduceți chiar și după o puncție, reducând riscul unui accident asociat cu o pierdere bruscă de presiune.
- Confort : Elimina necesitatea de a schimba imediat o roata pe drum, mai ales in conditii nefavorabile sau locuri periculoase.
- Economisește timp și efort : nu este nevoie să cauți un loc sigur pentru a opri și a schimba o roată.
- Menținerea mobilității : Vă permit să ajungeți la un centru de service sau acasă fără a fi nevoie să apelați un serviciu de asistență.

Note importante:
- Tehnologia de etanșare poate etanșa, de obicei, perforațiile din zona benzii de rulare de până la aproximativ 5 mm în diametru. Este posibil ca deteriorarea mai mare a flancului anvelopei să nu fie reparată eficient cu această tehnologie.
- Chiar dacă o anvelopă cu tehnologia Seal poate etanșa o puncție în sine, se recomandă să verificați anvelopa la un centru de service cât mai curând posibil după o puncție și, dacă este necesar, să o reparați sau să o înlocuiți profesional.
- Nu toate modelele de anvelope de la anumiți producători au tehnologie Seal. Când alegeți anvelope, verificați întotdeauna specificațiile acestora.
Tehnologia Seal reprezintă un pas semnificativ înainte în domeniul siguranței și confortului la volan. Deși fiecare producător folosește propria etichetă (ContiSeal™, Michelin Selfseal, Seal Inside, SealTech, Sealguard™), principiul auto-vindecării unei perforații aduce șoferilor liniște și securitate pe drum. Atunci când alegeți anvelope noi, luați în considerare această caracteristică inovatoare pentru un nivel mai ridicat de siguranță și confort.